PEDAGOGISKA PRISET ÄR HÄR!

Sydnärkes Utbildningsförbunds pedagogiska pris!

Det pedagogiska priset ska både uppmuntra och förstärka goda insatser samt sprida kunskaper om framstående pedagogiska exempel. Alla som arbetar eller är studerande inom förbundet kan nominera till priset.
Den nominerade kan verka för att utveckla förbundets verksamhet med en positiv och engagerande undervisning. Den nominerade kan även bidra till att stärka en god lärandemiljö.

Vinnaren utses av en kommitté bestående av representanter från förbundets direktion samt tjänstepersoner. Alla anställda inom Sydnärkes utbildningsförbund kan nomineras till priset.
Priset består av 5000 (femtusen) kronor som ska gå till kompetensutveckling för den enskilda pristagaren.

Kriterier (som till del eller helhet kan uppfyllas)

- den nominerade arbetar för att inspirera och stötta eleverna i deras lärande

- anpassar undervisningen till varje barns/elevs behov och förutsättningar,

- den nominerade arbetar med framåtanda och vågar testa nytt i den pedagogiska verksamheten

- den nominerade arbetar med läroplanen och våra andra styrdokument på ett utvecklande sätt

- skapar trygghet och arbetsro som ger engagemang och lust att lära.

NOMINERA VIA LÄNKEN: