Specialpedagoger

Vi specialpedagoger hoppas att du som elev ska tänka och känna att det är stimulerande och kul att lära! Vi arbetar för att du som elev ska ges goda förutsättningar till utveckling och lärande utifrån dina behov, förutsättningar och möjligheter.

Det innebär att vi tillför specialpedagogisk kompetens som ett stöd i det pedagogiska arbetet och i den övergripande planeringen av elevhälsans arbete.

Vi kartlägger hinder i skolmiljön och elevers behov av särskilt stöd. Vi genomför pedagogiska utredningar och kan vid behov ge handledning och konsultation till pedagogisk personal.

Vi samarbetar med dina lärare, så att du får så bra förutsättningar som möjligt för att nå målen.

Vi samverkar med andra verksamheter inom kommun och landsting.

Vi är delaktiga när verksamheten följs upp och utvärderas. Vi är delaktiga när det handlar om utvecklingen av verksamhetens lärandemiljöer.

Ta gärna kontakt med oss om du har frågor och funderingar!

Våra specialpedagoger

Här hittar du kontaktuppgifter till Alléskolans specialpedagoger.

Marie-Christine Knutsson

Specialpedagog för Anpassad gymnasieskola

Anette Nielsen

Specialpedagog för Bygg och anläggning, El- och energi & Samhällsprogrammet - SAHA